Tuesday 11 September 2012

CASIO FEVER

Hello..

Yesss, tajuk entry ni memang inspired by Bieber Fever hehe..

Tak tau lah kenapa jam Casio Illuminator (Gold) skrg ni menjadi kegilaan bukan saja lelaki, perempuan pun banyak (mostly chinese). dah lama dah aku perasan since last year . ke aku sorg je yg perasan sebenarnya? haha.. 
ok, nak dijadikan cerita weekend yg baru lepas ni aku ada lah jalan2 KL jap cuci2 mata. alasan nak jalan2 window shopping sebab nak bukak sem baru & aku perlukan beberapa kelengkapan baru untuk create mood baru sempena semester baru . ya, sila baca laju2.. 

Jalan punya jalan punya jalan aku ternampak jam Casio ni, actually dia Classic Digital je pun. then aku berminat lah nak try. aku x ingat apa nama kedai tu, dia dalam Pavilion. Try punya try cantik lah pulak kan bila dah melilit kat tangan aku. Harga pun bole tahan lah murah, RM180 (kalau nak compared to other brand) . Since aku punya current jam skrg dah sgt lah azab, dah 5 tahun kut & aku rasa berbaloi untuk menghadiahkan diri aku seutas jam tangan baru. tp malangnya salesgirl tu mcm nak x nak je layan aku, al maklumlah jam yg aku tgk tu Casio sajo , dia layan org yg nak beli Cerutti, Rolex, Omega etc etc.. mungkin dia bajet aku xde duit nak beli Cerruti bla bla bla.. eyy, ingat aku x mampu nak beli ? walaupun sebenarnya student mcm aku mmg sedih sikit psl duit haha.. 
so, aku pun blah lah tanpa mendapat apa2 pembelian.  bahasa tulisan aku kadang2 agak menjengkelkan :(


 Ini lah Jam yg digilai ramai tu...

Then sambung lah jalan2 tup2 jumpa plak jam yg sama tp screen die beza sikit, yg ni screen dia gold color yg td black & harga pun murah sikit! RM159. actually screen yg gold ni brand new je. function sama dgn yg hitam tu. design screen je die tukar baru sikit.
 Functions & Features jam ni x byk pun cuma ada Date Display, Water Resistant, Alarm & Light. untuk ladies sesuai lah sebab x complicated and simple. dekat kedai ni hitam dgn gold pun harga sama, murah RM21 daripada harga kat kedai td. ok, aku pun mcm kerbau kena cucuk hidung . terus terpana asmara melihatnya. jiran aku pun ckp cantik since dia pun die hard fan G- Shock.
 so try punya try terus decide nak ambil . berbunga hati weyh ! 
*Special thanks to jiran :) 


Tadaa.. cantik kan bila dah kat tgn aku? wakakaaa

hahahaa boleh tak aku akhirnya terpengaruh dgn Casio Fever ni? it is just for fun and i got mine. hehe
owh btw, kalau u all pun nak dapatkan ur Casio Illuminator ni boleh lah pegi ke 1st Floor Fahrenheit Shopping Mall KL. Ade kedai G-Shock kat situ, depan escalator.
Murah and SA dia pun friendly :)


Jiran punya, inspired by hehe..


Lepas konon2 dapat jam baru kat tingkat atas, tup2 mata aku yg sentiasa meliar ni tertumpu kat handbag Aldo yg omaaiiiiii ..... cantik nak mati ! lagi sekali aku try, kene plak dgn aku kan hahaa.. and jiran pun kata ok . terus grab.. *again, special thanks to jiran..
kadang2 jiran aku punya taste pun boleh tahan, and kadang2 fashion sense dia lebih tinggi dari aku.
xpela, as long as dia agreed ok lah kan.

beg baru yuuu.. ehem~~


 So, kesimpulannya aku dapat 2 hasil tangkapan haritu.
Semangat nak naik sem baru punya pasal hehe . .









No comments:

Post a Comment